Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya markalar için önemini giderek arttıran bir kavram. Facebook’ta, Twitter’da, FriendFeed’de ve daha birçok mecrada markalar, ürünler ve kişiler hakkında yorum yapılıyor, içerik paylaşılıyor, tavsiye alınıyor. Kişiler ürün ve hizmetlerle ilgili şikayetlerini sosyal medyada dile getiriyor

Sosyal medya terimi ile ilgili bilinmesi gereken en önemli nokta, medyanın artık geleneksel bir yanı olmadığıdır. Çünkü sosyal medya dramatik bir hızda iletişim kurma biçimimizi değiştirdi. Facebook, Twitter, LinkedIn ve diğer tüm araçlar etkileşim ve network yaratma üzerine kurulu. Çift taraflı iletişim ile geleneksel medyanın size sunamadığı fırsatları yakalayabiliyor, markanıza bir karakter oluşturuyorsunuz.

Sosyal medya katılımcıdır: İnsanlar kendi içeriğini kendileri üretir. Yaş, dil, din, cinsiyet ayrımı yoktur.

Sosyal medya şeffaftır: Hangi bilginin kimler tarafından üretildiği ya da paylaşıldığı görülebilir.

Sosyal medya ulaşılabilirdir: İnternet bağlantısı olan herkes, kolaylıkla sosyal medyayı takip edebilir.

İnternet sayesinde artık tüketiciler hiç olmadıkları güçlüler. Markalar hakkında fikirlerini paylaşıyorlar, iyi ya da kötü deneyimlerini Twitter’da, Facebook’ta ya da bloglarda anlatıyorlar. Eğer markanız sosyal medyada yer almıyorsa tüm bu deneyimden yoksun olacaksınız. Hakkınızda konuşulanları kaçıracaksınız ve rakiplerinizin bir adım daha öne geçmesine izin vermiş olacaksınız.

Sosyal Medya dili, bir şirketin kurumsal iletişim dilinin Sosyal Medya ile harmanlanarak şekillendirilmiş halidir. Yani sizin Sosyal Medya’da kullandığınız dil hem şirketinizin etiketini taşımalı hem de sosyal mecra uyumlu olmalı.

Sosyal ağ hesaplarınızı açarken de hedef kitlesinizin demografik verilerini gruplayıp belirli yaş aralığına sahip, belirli cinsiyetteki kişilerin hangi sosyal ağlarda çoğunlukta olduğunu öğrenmeli ve o sosyal ağlara daha fazla odaklanmalısınız. Örneğin 25-34 yaş arası kadınlar sizin için öncelikli ise Pinterest’i stratejinizin ortasına yerleştirmelisiniz. Bu durumu bir tık öteye taşırsak Facebook hayran sayfaları için Facebook’un bize sunduğu istatistik sayfasında hayranlarımızın hangi gün hangi saatlerde daha aktif olduğunu görebiliriz ya da Followerwonk gibi araçlarla aynı şeyi Twitter hesabımız için yapabiliriz.

Ufak yarışmalar ve kampanyalar sosyal ağ sayfalarınızın sürekli aktif ve göz önünde olması için yaratılmış müthiş pazarlama teknikleridir. Her iki taraf da o ödülü markanızın pazarlamasına katkı sağlaması için verdiğinizi bilir ve severek buna katkıda bulunurlar. Sosyal medya kampanyalarınızda ne kadar fazla sosyal ağı birbirine entegre ederseniz o kadar etkileşim ve trafik alırsınız. Tüm kampanyalarınızı, hashtag çalışmalarınızı ve mikro sitelerinizi analiz araçları kullanarak trackleyin. Kampanya sonunda ise bir ROI hesaplaması yapmayı ihmal etmeyin.